Avatud õppevahendite kvaliteedi hindamine

Teise lugemisülesandega Digitaalse õppevara loengus läks minul kehvasti. Aeg kuidagi sulas käes ja kui arugi jõudsin saada, oli tähtaeg ammu möödas. No mis teha, juhtub ikka. Oluline on artikkel läbi töötada ja lühike kokkuvõte teha. Artikliks valisin Mirette Eliase, Allard Oeleni, Mohammadreza Tavakoli, G ́abor Kismihoki ja Sören Aueri artikli avatud õppevahendite kvaliteedi hindamisest.

Artiklis pakutakse välja OERide kvaliteedi hindamise mõõdikud, mis aitavad õppijatel ja õpetajatel leida kvaliteetseid OERe ja suunata OERi hoidlaid oma sisu täiustama. Artikkel käsitleb kahte hindamise küsimust.

Esimene küsimus on suunatud kvaliteedile. Kvaliteedi hindamiseks koostati küsimustik, mis sisaldas kolme OER hindamise aspekti. Olulised aspektid olid enesehindamine, õppesisu ja sisu struktuur.

Teiseks küsimuseks oli hindamismõõdikute kasutamine OERi autorite ja õppijate juhendamisel. Siin oli kasutatavate mõõdikute hulk suurem ja kasutati neid SlideWikis.

Kõik kvaliteediaruanded on avalikud, kus õppijad saavad neid näha ja sisuga tutvuda ning autoritel on võimalus oma materjale täiendada ja paremaks muuta. Arvan, et selline kaardistamine ja avalik info on suur samm edasi paremate materjalide loomiseks nii õpilastele, kui ka õpetajatele.

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine